torsdag 9 januari 2014

Mila by night - Gärdet

Igår arrangerade Centrum OK tävlingen - Mila by night. Jag hade tur som inte behövde vara med och arrangera utan fick vara med som deltagare (i en egen liten Centrum-klass tillsammans med Jens). Lyxigt.

Pöbelklassen på väg från start. Foto: Oskar Karlin

Orientering är som jag tidigare nämnt ganska nytt för mig och jag har inte hunnit träna så mycket på tekniken så varje tillfälle är guld värt. Nu kommer det inte vara någon nattorientering under KEX, även om det ev kan bli dålig sikt. Inte heller verkar orienteringsmomentet vara så svårt. Det jag däremot får ut av orienteringsträning (förutom att det är sjukt kul) är övning i löpning i tekniskt svår terräng. Man kan nöta asfalt hur mycket som helst, men springer man sen obanat är det ett helt annat steg och tempo som gäller. Och eftersom jag är asfaltslöpare i grunden och KEX går uteslutande i obanad terräng så behövs det en del nötande innan fötterna hittar sitt steg. 

Tävlingsmässigt gick det sådär, bommade då jag läste fel på en fjäril och sprang till mitten en gång för tidigt. Jens var i mål långt innan. Men det var väldigt roligt! /Anders 

Jag innan start. Foto: Oskar Karlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar