söndag 5 januari 2014

Vinterserien - Enskede

Idag timade det sig så att hela laget kunde träna på samma sak vid samma tillfälle för första gången sedan vi anmält oss till KEX. Vi tog tuben till Enskede för att springa vinterserien i orientering.

Team Příčná 7 i nyårsform.

Båda valde den längre banan på 7000 m och gav oss iväg var för sig. Eftersom Tobbe är uppvuxen i de småländska skogarna med en orienteringskarta i handen valde jag att starta efter honom för att slippa bli omsprungen. Själv började jag med orientering först för knappt tre år sedan och har inte hunnit öva teknikmonenten så mycket som jag önskat. Sjukt nog ser jag Tobbe bakom mig när jag skall stämpla första kontrollen. Han hade bommat! Nu slog tävlingsinstinkten in - kanske kunde jag vinna över Tobbe i hans egen gren. Jag springer glatt vidare och ser till att inte bli för exalterad i löpningen så jag börjar bomma. Banan var lättsprungen och bjöd även på en trevlig hoppbacke att springa uppför. Väl i mål kände jag mig nöjd och glad, två små bommar men inget mer. 

I omklädningsrummet möttes tyvärr jag av en nyduschad Tobbe. Damn! 
/Anders 

Liten stigning uppför hoppbacken till kontroll 2 idag. I augusti blir det ytterligare några hundra meters stigning till kontrollerna. Oj oj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar