måndag 16 december 2013

Långpass


Gårdagen bjöd på långpass med Centrum OK för min del. Träningen hette Stockholms ringled och gick ut på att springa förbi deltagarnas hem (eller uppsamlingsplats för de som bor längre ut). Första löparen börjar och sen blir klungan större och större tills man börjar lämna av löpare som återigen kommit till sin startpunkt. De som ville fick såklart korta av sina pass. Fyra av löparna gjorde hela varvet och jag var en av dem. Kul träning i lugnt snacketempo med några kortare vätskestopp. För mig stannade gps'n på 40.17 km och  04:36:26 i tid. Distansrekord för mig! Hurra! Även sjukt nöjd att att jag trotsade den ihållande förkylningen samt brännsår i naveln (jag hade råkat hälla ut en kopp nybryggt té över mig kvällen innan vilket resulterade i gigantiska brännblåsor och en kompress på magen). Jag tror att sånna här pass kan var nyckeln till framgång i KEX. / Anders

Klungan på väg över Essingebron.


 Vi passade på att ta ett ärevarv på stadion (samt ett till när vi kom till Zinken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar