måndag 2 december 2013

Nu börjar det!

Nu är vi på väg! Målet är KEX 2014. Den första prestationen var att anmäla oss till tävlingen. Lätt, tänker du. Inte så lätt säger jag. KEX har bara plats för 100 lag och de som tävlat föregående år har förtur till platser kommande år. Med endast 16 platser kvar började det kännas nervöst om vi över huvudtaget skulle få möjlighet att vara med i tävlingen. Efter idel mailkonversation med arrangörerna som meddelade att de resterande platserna skulle släppas exakt 00:00:01 den 1 december stod jag med skakande händer och uppdaterade sidan på telefonen om och om igen tills dess att anmälningsformuläret poppade upp i skärmen. Händerna skakade lika mycket av kyla som av nervositet. Anledningen till det vara att jag samma kväll befann mig på fest hos en vän som firade in att Beaujolais Nouveau hade släppts. För de oinvigda kan meddelas att detta är när det första av årets vinskörd precis hunnit jäsa klart och något som firas i vinproducerande länder. Nog om detta. Lägenheten där festen hölls är tydligen den enda lägenheten på södermalm utan täckning så jag var därför tvungen att stå utomhus för att anmäla oss.

När hela formuläret var ifyllt och jag klickade vidare till betalning fick jag felmeddelande att det endast gick att göra anmälan om man hade förtur. - Menvaffan, tänkte jag och försökte igen. Efter tre gånger med samma budskap och då jag hade fått suga på mina blåfrusna fingrar för att de skulle vara varma nog för pekskärmen att uppfatta, då dog telefonen. Kylan hade laddat ur batteriet och jag stog på gatan utan batteri, utan anmälan till KEX och utan att komma ihåg vad koden till porten som jag kommit ut ur var.

Efter några försök kom dock siffrorna tillbaka och jag kunde komma in och hämta mina saker. Övriga sällskapet var på väg vidare (utom värden som hade valt att somna) och jag kutade hem de få kvarter de är mellan våra lägenheter. Väl hemma satte jag på datorn och försökte anmäla mig om och om igen. Samma felmeddelande. Efter en fruktlös timme var jag förutom smått berusad även desperat så skickade jag mail till arrangörerna om att det var fel på sidan och bad dem att försöka hålla en plats i Large-klassen åt oss och gick och la mig.

Vaknade oroligt vid sjusnåret och loggade in igen. Fyllde åter i samma uppgifter i det digra anmälningsformuläret på mobilen, klickade på betala - och viola! Vi var anmälda! Lycklig vände jag på mig och somnade om.
/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar