måndag 9 december 2013

En trög start

Även om jag var oerhört taggad att vi fick plats i tävlingen har första veckan gått i sjukdomens tecken. I måndags fick lille S höstblåsor och 39 graders feber. Så istället för måndagsgymnastik med Centrum OK blev det hemmakväll med en liten varm kille. På tisdagen tog vi en runda runt söder med joggingvagnen men sen blev även jag krasslig. Inte höstblåsor men en vanlig hederlig förkylning. Så veckan har varit trist. Ingen träning och inget umgänge (då vi inte ville smitta någon annan). I ren abstinens körde jag lite repetitioner med maghjulet i fredags bara för att inte krevera. Jag hoppas på att krya på mig under veckan som kommer.


Skidsäsong 

Jag har däremot varit och köpt ett par skidor! Jag brukar annars åka långfärdsskridskor på vintrarna men har varit sugen på att lära mig åka längd. Tanken är att jag ska passa på att åka på dagarna nu när jag är föräldraledig och dra lille S i Segebadenpulkan vi ropade hem på Blocket i våras. Bra träning som är skonsam för kroppen och som även ger armmuskler. Något som behövs eftersom vi tänkt springa med löpstavar på KEX, något som jag aldrig gjort förut.

Med hjälp av en kompis som har lite koll på skidor plockade jag ihop det här paketet. Det skall vara bra nog att användas även efter det att jag lärt mig åka - Har gjort misstaget förut och köpt billigare prylar för att jag tänkt spara in några hundralappar och sen ångrat mig när man efter en säsong märker att man vill ha lite  bättre utrustning. Men den här ska tydlgen vara bra nog ett tag.

Dä' bara å' åk! /Anders
Pjäxa - Ficher XC Classic, Skida - Fischer CSR Classic, Stav - One Way Diamond Vasalopp, Pulka - Segebaden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar