söndag 6 april 2014

Bättre saft har ingen haft

Som liten spelade jag en hel del fotboll. Jag tror jag var i 6-årsåldern när jag var på min första organiserade träning och minnet från den kvällen har jag med mig än idag. Något jag speciellt kommer ihåg från kvällen var att flera utav barnen hade vattenflaskor med sig med härlig röd saft i. Det var på den tiden då socker var ofarligt och kakor och bullar var ett vanligt inslag i vardagen.  Jag var olidligt avundsjuk på mina medspelare. Inför nästa träning bad jag mina föräldrar att jag också skulle få ta med mig en flaska saft, men kloka som de är så menade de att det var både onödigt och onyttigt och att jag fick klara mig på enbart vatten. Ett tungt besked för en sötsugen grabb.

Nu är jag "vuxen" och får bestämma själv så inför långpasset idag fyllde jag trotsigt två av flaskorna i vätskebältet med läcker jordgubbssaft av bästa sort. Tanken var att ha enkel o snabb energi att fylla på med under passet. Det smakade ljuvligt! Såhär i efterhand kan jag nog konstatera att det snarare var segerns sötma som stärkte mig när jag äntligen fick revansch å mitt yngre jags vägnar. Bättre saft har ingen haft!

Senaste jag var aktiv på bloggen skrev jag om  50-turen Naturpasset. Detta är Team Příčná 7 nu anmälda till och det blir alltså vår officiella debut! Målsättningen är ännu inte satt men eftersom ingen av oss har genomfört nåt liknande så får nog primära målet vara att komma runt med alla 50 kontroller tagna. En rapport efter tävlingen utlovas!

/Tobbe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar