söndag 30 mars 2014

Vintern rasar..

I helgen var det varmt, riktigt varmt, iallafall för att vara slutet på mars. Förra året åkte jag skridskor i skärgården andra veckan i april men i år är skridskosäsongen för länge sedan slut. Enormt tråkigt! Det enda som kan läka detta sår i hjärtat är att springa långpass istället. 

Idag hade Centrum OK's avknoppade långpanneföreningen möte vid Danderyds sjukhus. Därifrån joggade vi upp mot Sollentuna runt Edsviken och ner längs Brunnsviken och vidare mot stan. Vi var sex pers i början men rutten var upplagd så det skulle finnas punkter där man kunde hoppa av om man kände för det. Tempot var ett lugnt och långsamt "snacketempo" eftersom det var distans som var målet och inte puls. Kanske var det lite väl långsamt för mitt löpsteg så jag kunde inte ligga på framfoten så mycket och hade längre markkontakt än jag brukar. Detta gjorde att jag sjönk ner med mina platta fotvalv och tillslut kände jag att jag hade fått rediga blåsor i fotvalven. Ajaj. Skulle ha tejpat men nu var det för sent. Inget att göra än att bita ihop och vänja sig. Förutom fötterna var det väldigt trevligt. Sol och trevligt sällskap. 

När vi var framme vid Vasastan var vi decimerade till endast tre. Själv joggade jag hem via Fridhemsplan och Västerbron till söder och fick ihop 32 km, vilket är en rejält skaplig sträcka med mina mått mätt. Men mer sånt här framöver! Framförallt nu när Tobbe på sitt håll avverkar långpass efter långpass känner jag att jag inte får vara sämre (annars får han bära mig över bergen). 
/Anders

Jogg, sol och trevligt sällskap

Långt, långsamt och mysigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar