måndag 17 mars 2014

Under behandling

Var hos läkaren förra veckan. Fick blåsa i ett rör för att testa lungfunktionen och prata lite om min sjukdomshistorik samt fråga om han (läkaren alltså) trodde att jag kan ha fått ansträngningsastma. 

Lungfunktionen var ok, men jag var lite besviken att den inte var fantastisk. Läkaren sa att det kan vara åldern (!). Jag kände mig som en gubbe. Fan, första gången jag har fått höra att jag är på fallrepet. Nu börjar förfallet. Menmen, jag skakade av den tanken med att jag var förkyld när jag var där och därför inte presterade på topp. 

Hursomhelst, till den springande punkten. Hade jag fått astma? Trumvirvel..... Jag spetsade öronen och bävade svaret. Men det uteblev. Det var för tidigt och endast ett anfall så det gick inte att svara på. Han frågade om jag ville ha ett recept på ventoline så jag kunde ha med mig utfall det hände igen samt pröva att använda innan träning eller tävling och se om jag märker någon skillnad. Med en känsla som en desperat tjackpundare tackade jag ja till erbjudandet. Vet inte vad det är med receptbelagd medicin men jag känner mig alltid skyldigt på något sätt när jag får ett recept. Ungefär som första gångerna man handlade på systemet. "Alltså jag får det här helt lagligt". 

Well, nu ska vi iaf se om det blir bättre samt att jag slipper känna oron om det skulle hända igen. 

Annars har jag bara legat hemma i förkylning hela veckan. Hoppas på träning på torsdag. Börjar klättra på väggarna snart.
/Anders 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar