tisdag 28 januari 2014

Pryl - Broddar

Du hör ett skrapande ljud på din lokala Ica-butik. In kommer Inger 87 år släpandes på dramaten, käpp och med broddar på fötterna. 

Det tog ett tag att mogna i mig själv nog för att köpa mitt första par. Glömma fördomarna för att få slippa slira ner för ishala backar. Broddar is the shit! Min lillebror påstår att han tycker det är bra träning för fötterna att halka omkring på glashala vintergator. Han är iofs steppare och dansare så vad vet jag, kanske är det bra för swunget under fötterna. Själv vill jag hellre kunna bränna på rejält när jag kutar på asfalt och grusvägar och om jag vill ha teknisk träning springer jag obanat i skog och mark istället.

När jag springer i skogen använder jag mina vanliga dubbade ol-skor, men eftersom de saknar dämpning funkar de inte i stan. Fördelen med broddar är att de kostar nästan inget och kan kombineras med din vanliga sko som du normalt använder på hårda underlag. Skulle man även missat att det blivit vår innan man kommit ut på rundan kan man  bara enkelt trä av dem från skorna. Eller när man ska in på Ica och inte vill låta som Inger. 

Broddar. Frigör din inre pensionär! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar